Intensieve training, , 14-12-2017
Pitchen en presenteren voor bouwprofessionals

Unieke incompany training, speciaal voor bouwprofessionals!


Van bouwprofessionals als projectleiders en uitvoerders wordt steeds vaker gevraagd om mee te pitchen bij potentiële opdrachtgevers. Opdrachtgevers willen zien wie verantwoordelijk wordt voor hun project. Ze willen weten dat ze hun project aan hun kunnen toevertrouwen. 


En dat terwijl bouwprofessionals nu net meestal niet staan te springen om te presenteren!


Speciaal voor hen ontwikkelde I-BR daarom een unieke training: Pitchen en presenteren voor bouwprofessionals!


Na de training weten de deelnemers:

- hoe ze de eerste indruk die ze maken kunnen sturen

- hoe ze hun autoriteit kunnen benadrukken

- hoe ze hun eigen ervaring en deskundigheid kunnen omzetten in een overtuigende presentatie!


Kortom: hoe ze de opdrachtgever kunnen laten zien hoe goed ze werkelijk zijn!


Hoe we dat gaan doen?


Presenteren is het overbrengen van een boodschap met behulp van emotie, beleving Ún de geloofwaardigheid van de spreker.

Presenteren is niet het opsommen van lijstjes argumenten, hoe goed die argumenten misschien ook mogen zijn. Presentatietraining is dan ook niet het aanleren van maniertjes of het doorwerken van lijstjes tips en valkuilen. 

Presentatietraining moet dichtbij de eigen persoonlijkheid en de eigen ervaring blijven. Alleen dan overtuigt de presentatie.  

 

 







“People believe their eyes far before they believe your words….”


Presenteren (en pitchen)  heeft te maken met (zelf-) vertrouwen, met het maken van een goede eerste indruk die zowel bekwaamheid als sympathie uitstraalt Ún met het kunnen visualiseren van de boodschap tot een beleving van de toehoorder(s): een goed ‘verhaal’ hebben dus!

Zonder een goede eerste indruk wordt jouw goede verhaal niet geloofd, zonder een goed verhaal is jouw goede eerste indruk zinloos. De twee zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden.

In onze trainingsaanpak gaan we uit van het gegeven dat vrijwel al onze beslissingen onbewust worden genomen. Vertrouwen heeft te maken met gevoel, sympathie heeft te maken met gevoel, kiezen heeft te maken met gevoel.

Tijdens deze training maken we de deelnemers bewust van hoe die onbewuste processen werken en hoe zij gebruik kunnen maken van die onbewuste processen bij hun toehoorders. Daarbij maken we de deelnemers bewust van hun eigen, individuele kwaliteiten en hoe ze die kunnen inzetten.

 

De training bestaat uit drie delen:

·         Personal branding, ofwel: hoe straal je (onbewust) de noodzakelijke autoriteit en sympathie uit?

·         What is your story? Ofwel: hoe giet je jouw boodschap in een goed verhaal (jouw eigen verhaal!) en zorg je voor beleving bij jouw specifieke doelgroep, zodat jouw verhaal beter blijft hangen dan dat van de concurrent?

·         Pakkend presenteren, ofwel: hoe ga je bovenstaande punten in de praktijk van jouw presentatie/pitch toepassen?









"People will forget what you said, People might forget what you did, but people will nerver forget how you made them feel....”

 

Verhalen zijn altijd gericht op een specifieke doelgroep. 

Hierbij is het goed te weten dat Ab Sulman tientallen congressen, trainingen en cursussen heeft georganiseerd speciaal gericht op corporaties (onder meer zeer recent de congressen All electric woningen en Gelijkspanning in woningen) en door middel van het door hem opgerichte Kennisinstituut Maatschappelijk Vastgoed op vastgoedprofessionals in zorg, onderwijs en gemeenten.

Wij kennen uw doelgroep!


Voor meer informatie, bel Ab Sulman: 085 - 744 1038

of stuur een mailtje